Haberler
Netanyahu'dan orduya Orta Doğu'yu cehenneme çevirecek talimat: Yoğun savaşa hazırlanın

Netanyahu'dan orduya Orta Doğu'yu cehenneme çevirecek talimat

Türkiye sınırında kritik gelişme: Muhalifler, ikinci büyük kenti ele geçirmek üzere

Türkiye sınırında kritik gelişme! Muhaliflerin ikinci büyük kenti geçirmesi an meselesi

İslam Memiş uyardı: Sadece dolar değil sahte euro da var

Kritik uyarı: Sadece dolar değil sahte euro da var

Fuhuşa zorlanan 17 yaşındaki kızın anlattıkları kan dondurdu: Günde 180 kişi ile birlikte oluyordum

Günde 180 kişiyle birlikte olmaya zorlamışlar

Gaziantep Üniversitesi Sanat Günleri

Gaziantep Üniversitesi Sanat Günleri
Haberler
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

Gaziantep Üniversitesi Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde Geleneksel Olarak Gerçekleştirilen "Sanat Günleri" Konferansı, Bu Hafta Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Osman Vırıt'ı Ağırladı. "Sanatın Öyküsü-6" Konulu Konferans Sanatseverleri Bir Araya Getirdi.

Gaziantep Üniversitesi Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde geleneksel olarak gerçekleştirilen "Sanat Günleri" konferansı, bu hafta Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Osman Vırıt'ı ağırladı. "Sanatın Öyküsü-6" konulu konferans sanatseverleri bir araya getirdi.

Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi Seminer Salonu'nda gerçekleştirilen konferansta, Rönesans sanatına değinen Vırıt, resim anlayışının Giotto Di Bondone ile değiştiğini söyledi. Roma'nın yıkılmasından sonra kuzey (Almanya, Hollanda) ve güney (İtalya) olmak üzere iki farklı resim anlayışı olduğunu belirten Vırıt, "Kuzeydeki değişim güneydekine hiç benzememektedir. Kuzeyde görmeye dayalı, doğayı taklit edip, her şeyi olduğu gibi resmetmek hakimdir. Güneyde ise, tam tersine matematiksel bir anlayışla derinlik, duygu verilmeye çalışılmış, daha sağlam daha gerçekçi resimler ortaya çıkmıştır. Sanat tamamen dinin kontrolünde gelişmiş, resimlerde İsa, Meryem ve havari figürleri yer almıştır. Ressamların buradaki amacı, Kilisenin istekleri doğrultusunda resimleri yapıp bundan geçimlerini sağlayabilecekleri kadar para kazanabilmektir" dedi.

Rönesans resimlerinde ön plan ile arka planın uyumsuz olduğunu söyleyen Vırıt, "Ressamlar için uyumsuzluk çok büyük bir sorun olmuştur. 'Botticelli' bu sorunu yaptığı eserlerde kısmen gidermeye çalışmış ve bir bütünlük olmasını amaç edinmiştir. 'Mantegna' ise Uzaktakileri daha küçük göstermiş, daha gerçekçi figürler ortaya çıkarmış müthiş bir ustadır" şeklinde konuştu.

(OÇ-OÇ-Y) 17.03.2008 11:57 TSİ

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Yerel
title