Düzeltme) Öğrenciler Kum Havuzu'nda Yaptıkları ile Şaşırttılar
Giresun’un Şebinkarahisar ilçesindeki TÜBİTAK desteğiyle öğretmen ve öğrencilerin yaptığı projede, kum havuzu içinde kumun yüksekliği ve çukurların derinliğini gerçek zamanlı ölçerek, topografik şekilleri anlık olarak yansıtan sistem yaptılar.
Giresun'un Şebinkarahisar ilçesindeki TÜBİTAK desteğiyle öğretmen ve öğrencilerin yaptığı projede, kum havuzu içinde kumun yüksekliği ve çukurların derinliğini gerçek zamanlı ölçerek, topografik şekilleri anlık olarak yansıtan sistem yaptılar.
Şebinkarahisar İmam Hatip Ortaokulu'nda daha önce Türkiye'de görülmeyen kum havuzunda gerçek zamanlı harita simülasyonu yaptılar. Oyun için kullanılan Xbox 360 kinect kamerası ile kumun üzerine yansıttıkları aktif görüntüyü kumun şekillerine göre topoğrafik harita gibi renklendirilen 'anlık değişken kum haritasını 8 aylık uzun uğraşlar sonucunda başararak, TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı'nda sergilendi.
Şebinkarahisar İlçesindeki TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı'nda tanıtılan ve 4 Haziran'da da gelen davet üzerine Giresun İl Merkezinde tanıtılacak olan Kum Haritasını, Şebinkarahisar Belediye Başkanı ve Milli Eğitim Müdürü Oltan Balyemez ile birlikte ziyaret eden Kaymakam Murat Çağrı Erdinç, projeyi oldukça beğenirken, bu gibi projelerin devam etmesini söyleyerek, öğretmen ve öğrencileri tebrik etti.
Kum Havuzu Projesi koordinatörlüğünü yapan okulun Matematik öğretmeni Derya Aygün, "Bu projenin Amerika'daki görüntülerini izledik. İmkansız gibi görünüyordu. Öncelikle projeye gerekli malzemeleri topladık. Windows işletim sisteminde çalışmayan bu oyunla ilgili günlerce araştırmasını yaptık. Başlarda çok imkansız gibi görünüyordu. Ancak diğer öğretmenlerimizin de desteğini alarak büyük bir azimle bu projeye başladık" dedi.
Projeyle ilgili bilgiler veren Derya Aygün, "Projeyi oluştururken önce bu yükseltileri algılayabilmesi için kinect kamerayı kullandık. Kinect kamera kumdaki yüksek ve alçak bölgeleri algılayabiliyor. Daha sonra bilgisayara gönderiyor. Bilgisayarda projeksiyon da yükseltiye uygun renklendirmeler yapıyor. Proje öğretmenlerinden, Lokman Ceylan ise "Sosyal bilgiler dersinin somutlaştırılması açısından faydalı bir proje oldu. Bu projeyi yaparken elimizdeki malzemeleri kullanmaya çalıştık, olmayanları da çevremizden temin ettik. Yüksek maliyetli bir projeydi ancak biz bunu 500-600 TL'ye kendi okulumuzun ve TÜBİTAK'ın verdiği bütçe ile yaptık" şeklinde konuştu.
Yaparak, yaşayarak öğrenmeye katkı sağlayan bu proje ile öğrenciler şekilleri birebir kendileri yaparak öğrenmeye aktif bir şekilde katılacağını söyleyen Okul Müdürü Akif Kurt, "TÜBİTAK 4006 Fuarı okulumuzda ilk kez yapıldı. Biz bu projeye hazırlanırken değişik projeler yapmak istedik. İnternette de kum havuzu projesini bulduk. Bu proje Türkçe çevirisi olmayan Japonca bir oyundu aslında. Bu proje için 8 ay gibi bir sürede çeşitli yerlerden destek alarak yaptık" diye konuştu.
Projedeki amaçlarının çocuklara 3 boyutlu olarak somut öğrenme ortamları oluşturduklarını söyleyen Okul Müdürü Akif Kurt, "Türkiye'de devlet okullarında yapıldığını bilmiyoruz. Bu önemli bir proje ve Giresun için de bir ilk. Bilimsel anlamda Şebinkarahisar'a ve Giresun'a katkıda bulunduğumuzu düşünüyoruz. Bu projeyle de ilçemizi en iyi şekilde temsil etmeye çalıştık. 4 Haziran'da da Giresun iline giderek Şebinkarahisar ilçemizi en iyi şekilde temsil edeceğiz" şeklinde konuştu.
Projeye destek veren öğrenciler Aytuğ Karademir ve İbrahim Acar da en iyi öğrenmenin eğlenerek olduğunu belirterek, "Bu yaptığımız projeyle, coğrafya bilgilerimizi daha rahat bir şekilde geliştirebiliyoruz. Japonya'da oyun olarak kullanılıyor, ancak biz bunu derslerimizde coğrafi bilgilerimizi daha rahat bir şekilde öğrenmek için kullanacağız" dedi. - GİRESUN