Türk Oyun Sektörü Dünyada Adından Söz Ettiriyor
Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncılar Derneği (OYUNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tansu Kendirli, Türkiye'de oyun sektörünün giderek başarılı çalışmalara imza atmaya başladığını belirterek, "50 milyonun üzerinde oyuncusu olan oyun geliştiricilerimiz var." dedi.
EMRAH GÖKMEN - Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncılar Derneği (OYUNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tansu Kendirli, Türkiye'de oyun sektörünün giderek başarılı çalışmalara imza atmaya başladığını belirterek, "50 milyonun üzerinde oyuncusu olan oyun geliştiricilerimiz var." dedi.
Kendirli, AA muhabirine, her yıl yaklaşık yüzde 7 büyüyen ve önümüzdeki yıllarda 2 milyar dolarlık hacme ulaşması hedeflenen oyun sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye'deki oyun sektörünün büyük bir devrimin içerisinde olduğunu ve yeni bir soluk bulmaya çalıştığını ifade eden Kendirli, daha önce kurulan ve faaliyetini sürdüren çok başarılı bulunduğunu dile getirdi.
Sektörde yerini almaya başlayan yeni şirketlerin de oldukça başarılı çalışmaları hayata geçirdiğine dikkati çeken Kendirli, şöyle devam etti:
"Bunların piyasa tecrübeleri, bilgileri giderek artıyor. Dünyanın çok farklı bölgelerinden çok fazla insana aynı oyunu oynatmayı başardılar. Yani 50 milyonun üzerinde oyuncusu olan oyun geliştiricilerimiz var. Bunlar gerçekten küçümsenecek rakamlar değil. Türkiye'deki oyun sektörünün oyuncudan kaynaklanan sebeplerle geliştiricinin de buna ayak uydurmasıyla çok hızlı bir şekilde büyüyeceğine inanıyorum."
Reklamlardan da kazanıyorlar
Oyun üreticilerinin sadece satışından elde edilen gelirlerden kazanç sağlamadığına, aynı zamanda reklam gelirlerinin de bulunduğuna işaret eden Kendirli, Türkiye'de oyun üretiminin gelişmesi için bilgi seviyesinin de artırılması gerektiğini kaydetti.
Üniversite programlarında yer alması, hatta lise seviyesinde öğrencilerin bu alana yönlendirilmesi gerektiğini aktaran Kendirli, "Oyun, tarih öncesinden beri var olan, bugün dijital dünya aracılığıyla hepimizin önüne cep telefonları, tabletler, bilgisayarlar, konsollarla gelmeye başlayan bir şey. Dünya eğlence endüstrisinin bir numaralı alanı. Sinemayı, müziği toplasanız geçemeyecekleri kadar büyük bir alan demektir. Bu alanda para kazanmak için illa mühendis olmanıza, iyi bir çizer olmanıza gerek de yok." diye konuştu.
Kendirli, oyun endüstrisinin sadece bir eğlence aracı olarak görülmemesi gerektiğini, aynı zamanda eğitim ve kariyer alanı olduğunu vurguladı.
"Yaş sınırına dikkat edilmeli"
Kendirli, ebeveynlerin mutlaka çocukların ne tür oyunlar oynadığından haberdar olması gerektiğini belirterek, şu hususlara dikkati çekti:
"Her oyunun bir yaş sınırı var. Bu yaş sınırına özellikle dikkat edilmesi gerekiyor. Bazı oyunların belli bir yaşın altındaki çocuklara oynatılmaması gerekiyor. Ben bunu olumsuz etkileri anlamında söylemiyorum, bir haber bülteninde de ortalamanın çok daha üzerinde şiddet görülebiliyor. O yüzden bilgisayar oyunlarının şiddete yönledirilmesinden çok, doğru oyunların doğru çocuk yaşlarına verilmesiyle ilgili bir problem var. Bunu da ebeveynlerin oyun okur yazarlığının geliştirilmesiyle ilgili diye düşünüyorum."