Haberler
İsrail ve Hizbullah ateşkese çok yakın: 36 saat içinde ilan edecekler

Savaşın bitmesine saatler kaldı! Ateşkes artık çok yakın

Kreş tartışmasında CHP'li Başarır ağzını fena bozdu: Tweet bu kadar, geri zekalı

CHP'li Başarır ağzını fena bozdu! Varank'ın yanıtı ise daha bomba

Naci Görür'den Malatya'daki depremden sonra korkutan açıklama: Sonuncusu 2 bin 500 yıl önceydi

Malatya'daki depremden sonra korkutan açıklama: Sonuncusu 2 bin 500 yıl önceydi

İşte kokoreçcide ölen gencin son videosu: Ölürsem bunu paylaşın

İşte kokoreçcide ölen gencin son videosu: Ölürsem bunu paylaşın

The Elder Scrolls 6, Yeni Bir Oyun Motoruna Sahip Olacak mı?

Haberler
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

11 yıldır piyasada olan Skyrim'den sonra serinin yeni oyunu The Elder Scrolls 6 'nın gelmesi, serinin hayranlarının yüzünü güldüren bir haber. Hayranlar arasında hiddetle tartışılan bir konu da oyunun yeni bir oyun motoru ile gelip gelmeyeceği.

The Elder Scrolls 6'nın oyun motoru oldukça tartışılan bir konu. Oyunun çıkmasına daha yıllar olsa da oyunun hangi oyun motoru ile yapılacağı bazıları için önemli ancak yeni bir oyun motorunun olup olmayacağı; bir anda cevaplaması imkânsız, cevabı ise çok karmaşık bir soru. Çünkü yeni, eski, aynı ve farklı bir oyun motoru kullanılacak.

Bir oyun motorunun nasıl çalıştığı, bunu tam olarak bilmeyenler için ilginç bir konu. Şöyle ki bir oyun motorunda tek bir unsur yok. Oyun motoru; fizikle uğraşan, animasyonlarla ilgilenen, veri yönlendirmesini kontrol eden, render ile uğraşan birçok farklı modüllerden ve benzeri parçalardan oluşuyor. Her yeni bir oyun; bu parçalarda geliştiriliyor, güncelleniyor ya da tamamen değiştiriliyor. Dolayısıyla 'oyun motoru' bir anda değişmese de onu oluşturan parçalar değiştiği için zamanla tamamen değişmiş oluyor.

Örneğin Call of Duty 1'den Call of Duty Black Ops 4'ün yapımında kullanıan IW Engine, Quake 3 Arena Engine tabanlı ancak 20 yıl süren değişimler ve geliştirmelerden sonra 1999'dan kalan orijinal kodları bulmak artık imkânsız.

Todd Howard, oyun motorları için şu ifadeleri kullanıyor: "Bence, 'oyun motoru' kelimesi oyun üretmeyenler tarafından karıştırılıyor. Onlar, oyun motorunu 'tek bir şey' olarak görüyorlar. Bizse onu bir teknoloji olarak görüyoruz. Birçok parça var ve her oyunla bu parçalar değişiyor."

Tüm bu nedenlerle dolayı Bethasda tarafından The Elder Scrolls ve Fallout oyunlarının yapımında kullanılan 'Creation Engine' de parça parça değişti. Todd Howard bir röportajda Fallot 76 için Creation Engine'de çok fazla değişim yaptıklarını söylüyor. Aynı röportajda The Elder Scrolls 6'ya geldiklerinde çok daha fazla değişiklik yaptıklarını da ekliyor.

'25 Years of Elder Scrolls (25 Yıldır Elder Scrolls)' adlı videoda Morrowind, Oblivion ve Skyrim'in sanat direktörü olan Matt Carofano, "Fotogrametri ile gerçek dünya özelliklerini taradıklarını ve bunları oyuna entegre ettiklerini" söylüyor ve bunların gelecek oyunlarda da kullanılabileceğini belirtiyor.

Kısacası The Elder Scrolls 6, ismen Skyrim ile aynı oyun motorunu kullansa da bu aynı motor yeni render teknolojisine, yeni ışıklandırmalara, yeni manzara sistemlerine ve yeni animasyonlara sahip. Ayrıca bu yenilikler sadece Bethasda'nın alenen söyledikleri, yani çok daha fazla yenilik bizi bekliyor olabilir.

Kaynak: WebTekno / Teknoloji
title