Batman: Arkham Origins (Pc)
Kara Şövalye'nin ilk yıllarına adım atıyor, efsaneyi ortaya çıkarıyoruz.
Mahmut Saral - - Batman bir kez daha geri döndü. Hem de bu defa Warner Bros. Games Montréal'in ellerinden. Arkham serisinin üçüncü oyunu olan bu yapım, 2009 yılında başlayan bu serinin köklerine iniyor.
Batman, çizgi roman dünyasında oldukça köklü ve sevilen bir karakter. Çizgi roman olarak beğeni toplayıp da sinemaya adım atan kahramanlar pek çoktur, ki Batman de bunlardan bir tanesiydi. Ancak yıllardır gündemden uzak olan Kara Şövalye, 2005 yılında Christopher Nolan ve Christian Bale önderliğinde doğan The Batman: Begins ile yeniden yükselişin ilk işaretini vermişti. Aslında bu film, gişe başarısı anlamında pek de parlak bir film değildi, ama üçlemeyi tamamlayacak The Dark Knight ve The Dark Knight Rises için iyi bir zemin hazırlıyordu. Zira 2012 yılında çıkan The Dark Knight Rises'ın da hasılatıyla birlikte toplamda yaklaşık 2.5 milyar dolarlık hasılat elde edilmişti. Evet, bu belki de Batman'in sinema tarihindeki en parlak 7 yıllık dönemiydi. Yakında yeni Batman sinema projeleri de gelecek tabii, ama bir de video oyun tarafına bakalım isterseniz.
Tıpkı sinema sektöründe olduğu gibi, video oyun sektöründe de en parlak yıllarını yaşıyor Batman. Rocksteady Games'in 2009 yılı itibarıyla satışa sunduğu Batman: Arkham Asylum, sadece Batman'in, sadece süper kahraman dünyasının değil, tüm zamanlarda en iyi oyunlardan bir tanesi oldu. Milyonlarca satan ve birçok ödüle layık görülen oyun, Metacritic'te de 92 (X360) puan ortalamasını tutturmayı başarmıştı. Ardından gelen Arkham City de oldukça beğenilen bir ürün oldu. Arkham Origins ise, bu iki oyuna nazaran biraz geri planda kalmışa benziyor. Bunun birçok sebebi olabilir tabii...
Rocksteady yok, Warner Bros. Games Montréal var
Evet, bu ilk duyulduğunda, birçok oyunseveri endişe kaplamıştı. Zira Arkham serisini çok iyi bir şekilde hazırlayan Rocksteady, konu hakkında tecrübeliydi. Warner Bros. için ise aynı şeyi söylemek güçtü. "Acaba kötü bir oyun çıkar mı?" endişeleri varken, Rocksteady'den açıklama gelmiş ve Warner'ın da yeni oyunu çok iyi bir şekilde yapacaklarından hiç kuşkularının olmadığı, bazı konularda da Rocksteady olarak danışmanlık hizmeti vereceklerini bildirmişlerdi. Zaten baktığımızda, elde oturmuş bir oyun sistemi vardı. Hem görselliği, hem dünyası, hem de hikaye yapısıyla. Az çok bunlara yeni şeyler ekleyebilirseniz, yine de başarılı olma şansınız yüksektir. Zira bu seride en zor işleri Rocksteady üstlendi denilebilir. Neyse efendim, Warner Bros.'takiler yeni Batman ile uğraşırken, Rocksteady'de de yeni bir oyun için birçok eleman alımı çağrısı yapılıyordu. Bu çağrıların sebebini de yakında öğreniriz sanıyorum.
#Sayfa#
5 yıl önce, kariyerinde daha 2. yılı...
Arkham Origins, adından da anlaşılacağı üzere, bir geriye dönüş, bir başlangıç oyunu. Böyle oyunlarla karşılaştığımda, aklımda hep şu soru belirir: "En güncel oyunda birçok hareket, tecrübe ve silaha alışmıştık. Ama bu başlangıç oyununda, bunların çoğunu görmeme şansımız da var. O halde bizi daha hantal ve dolayısıyla daha zevksiz bir oyun bekliyor olabilir mi?" Bu soru, Arkham Origins'te cevabını "evet" olarak almıyor. Kağıt üzerinde daha tecrübesiz bir karakterimiz var belki, ama dövüş sisteminden tutun da kullandığı silahlara, dedektif moduna kadar oldukça zengin bir Batman'imiz var yine. Dolayısıyla bir önceki oyunla bu oyunun envanterine baktığınızda, pek sıkılacağınızı sanmam. Diğr oyunlarda olmayıp da bu oyunda yer alan silah, geliştirmeler ve araçlar da mevcut.
Peki nedir hikayemiz, kısaca bahsedelim...
Batman: Arkham Origins, Arkham Asylum'un 5 yıl öncesinde geçiyor. Karakterimiz Bruce Wayne, Batman kostümüyle suça karşı savaş vermeye başlayalı da 2 yıl kadar oluyor. Bruce'un parası bol, teknoloji de hizmetinde. Bir de hizmetkarı Alfred var tabii. Zengin iş adamı kimliğini gizleyerek Gotham Şehri'nde, geceleri gezmeyi seviyor, suçluları bir bir ortadan kaldırmayı amaç ediniyor. Ancak, o ana kadar karşılaşabileceği belki de en güçlü düşman çıkageliyor; Black Mask. Black Mask, Batman'in öldürülmesi için 8 suçluyla anlaşmaya varıyor ve ortaya 50 milyon dolarlık bir ödül koyuyor. Bir noel arefesinde, herkes evlerinde otururken, Gotham Şehri yine karışıyor. Bruce, yani Batman, belki de en önemli mücadelesini vermeye hazırlanıyor.
Büyük Gotham Şehri
Arkham Origins, içinde gizlilik ve aksiyon elementleri bulunduran bir oyun, tıpkı önceki iki Batman oyunu gibi. Ancak bu oyundaki Gotham Şehri'nin daha büyük ve detaylı olduğunu söyleyebiliriz. Şehir, Kuzey ve Güney Gotham olmak üzere ikiye ayrılmış ve bu iki bölgeyi bağlayan bir köprü var. Bir tarafta zenginlik ve göze hoş gelen yapılar dikkat çekerken; diğer tarafta ise yoksulluk ve harabe bir şehir görüntüsü hakim. Oyundaki şehir haritasının boyutu, Arkham City'dekine nazaran iki katı daha büyük. Tabii haritanın bu kadar büyük olması, oyuncuların daha fazla detay ve daha fazla keşif isteğini de tetikliyor. Ana görevlerin haricinde yapabileceğiniz yan görevler sayesinde, şehri karış karış gezme şansınız bulunuyor. Bu yan görevler de bir anda karşınıza çıkabiliyor ve elinizde bir görev varsa dahi, o görevi erteleyerek yan görevlere kayabiliyorsunuz. Belki birkaç suçlu pataklar, birkaç yeni bilgi öğrenirsiniz böylelikle.
#Sayfa#
Haritanın çok büyük olması, "Ulaşım nasıl oluyor?" sorusunu da doğurabilir. Birçok açık dünya oyunda yer alan hızlı seyahat sistemi, Arkham Origins'te de yer alıyor. Önce bölgeyi keşfediyorsunuz, ardından da o bölgedeki ilgili binaya giderek sistemleri hack'liyor ve kontrolü ele geçiriyorsunuz. Bu andan itibaren, belirli bölgelerde hakimiyetiniz oluyor ve buralara istediğiniz gibi birkaç tık yardımıyla ulaşabiliyorsunuz. Devamlı BatMobile sürerek GTA tarzında şehri dolaşabilsek nasıl olurdu acaba?
Dövüş sistemi bildiğiniz gibi
Batman'in yanından ayırmadığı birçok ekipmanı vardır; Batclaw, Batarang gibi. Bunların yanında, aksiyonu körükleye faktör ise, Batman'in iyi bir dövüşçü olmasıdır. Arkham Origins'te de ardı ardına gelen tekme ve yumrukların bolluğundan geçilmiyor. Cılız veya iri fark etmeksizin, ardı ardına yapılan doğru dokunuşlarla düşmanları bir bir pestile çevirmek mümkün. Yine Batclaw ve Batarang gibi ekipmanlarınızdan da yararlanabiliyorsunuz. Yine Boss dövüşleri için de eğlenceli dövüş sistemlerinin hazırlandığını söyleyebiliriz. Önceki iki oyunu oynadıysanız, Arkham Origins'te zorlanmayacaksınızdır.
Unreal Engine 3 ile yola devam
Serinin üç numaralı oyunu da öncekiler gibi Unreal Engine 3 ile hazırlanmış. Şehir tasarımı, karakterlerin tasarımları, özellikle Batman tasarımı, renk paleti, animasyon sistemi ve daha birçok şey, önceki oyunlarla hemen hemen aynı düzeyde. Tabii ki geliştirmeler var, ancak elde var olan temel sistemin yine aynen korunduğunu görüyoruz. Ha kötü mü bu, tabii ki değil.
İşitsel tarafa geldiğimizde ise, dublajların ve müziklerin iyi olduğunu söyleyebiliriz. Batman'i bu kez Roger Craig Smith seslendiriyor mesela. Önceki 2 oyunda ise, Kevin Conroy'un sesini işitmiştik. Bu belki birçok fan için üzücü olabilir, ancak benim tarafımda bir sıkıntı olmadığını söyleyebilirim. Ek olarak Roger Craig Smith, Assassin's Creed serisinde Ezio, Resident Evil serisinde de Chris Redfield gibi karakterlere ses vermiş birisi.
#Sayfa#
Evet, multiplayer
Oyunun multiplayer tarafı, Wolfenstein: Enemy Territory ve Enemy Territory: Quake Wars gibi oyunlardan da tanıdığımız Splash Damage firması tarafından hazırlanmış. Tecrübe ve dolayısıyla gelişime yönelik bir sistemin olduğu online tarafta, çete savaşları ön planda. Birbirine düşman çeteler ortalığı birbirine katarken, Batman ve Robin de hem çeteleri durdurmaya, hem de adaleti sağlamaya çalışıyor.
Üçleme filmden sonra, üçleme oyun. Sırada ne var?
Batman: Arkham Origins, genel hatlarıyla iyi bir oyun. Senaryosu, görselliği ve dövüş mekanizmasıyla, birçok Batman hayranını tatmin edecek düzeyde. Seriye bu oyunla adım atmayı düşünen oyunculara iyi fırsatlar sunuyor. Ancak, 3 Arkham oyununa da baktığımızda, diğer iki oyunda kullanılan birçok şeyin bu oyuna aktarıldığını ve üzerine minik ekleme ve makyajların yapıldığını görüyoruz. Bu da Arkham Origins'i "çok farklı" diyemeyeceğimiz bir oyun statüsüne getiriyor. Son olarak, bazı teknik hataların da düzeltilmesi gerektiğini eklemek istiyorum, zira oyun zevkini baltalıyor. Bu konular için yamalar indirimeye sunuluyor, ancak dahasına da ihtiyaç olabilir gibi.
Mahmut Saral - Teknokulis : http: //www.teknokulis.com