2011 Ücretsiz MMO Oyunların Yılı Olacak!
Ücretsiz Oyun Eğlencesinin Öncüsü Gamersfirst, 2011 Oyun Trendlerini Açıkladı.
Günümüzde ücretsiz oyun konseptinin en popüler yayıncısı konumunda bulunan ve başta Knight Online olmak üzere çok sayıda sevilen oyunu portföyünde barındıran GamersFirst, 2011 yılının oyun trendlerini açıkladı. GamersFirst'ün tahminlerine göre 2011 yılı başta ücretsiz oyun da dahil olmak üzere tüm oyun sektörünü sarsacak gelişmelere sahne olacak.
2011 tahminlerini değerlendiren GamersFirst Global Pazarlar ve Halkla İlişkiler Kıdemli Başkan Yardımcısı Rahul Sandil şu görüşleri paylaştı: "2010 yılında oldukça önemli hamleler yaptık. Bunların arasında 9Dragons ve APB'yi bünyemize katmamız ve ilk Web Tarayıcı MMORTS oyunumuz Hukumdar Online'ı oyunseverlerle buluşturmamız yer alıyor.
2011 yılında gelecekteki ücretsiz online oyunlara önemli katkılar yapmaya hazırız. Müşteri ve web tarayıcı tabanlı, oynaması ücretsiz MMO'ları (çok oyunculu online oyun) Türkiye, Avrupa, Güney ve Kuzey Amerika'da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz."
İşte GamersFirst'ten 2011 Oyun Trendleri:
Ücretsiz MMO'lar oyun pazarını teslim alacak
MMO'lar geride bıraktığımız yılda oyun pazarının en hızlı büyüyen payına sahip oldu. Bir DFC raporuna göre ücretsiz MMO oyunlar yıllık %35 oranında büyüyor. GamersFirst'ün tahminlerine göre 2011 yılında oyun pazarının her yanını MMO'lar kaplayacak. Oyuncular çok sayıda MMO arasından dilediklerini seçebilme çeşitliliğine kavuşurken oyun yayıncıları da kendilerini çetin bir rekabetin içerisinde bulacak. Özetle, her telden oyunseverin beğenisine uygun MMO'lar 2011 yılında piyasaya damgasını vuracak.
Ücretsiz oyunlar AAA statüsüne (oyunlar için en yüksek popülerlik sınıflandırması) sahip olma yollarından biri haline geliyor
Büyük oyun firmalarının ücretli oyundan ücretsiz oyun modeline doğru önemli bir dönüşüm sürecini yaşadığı bir yılın ardından ücretsiz oyun modeli oyunların nihayet AAA statüsüne kavuşmalarını sağlayan önemli bir etken olarak ortaya çıkıyor. Ücretsiz oyun alanında rekabetçi AAA markalarının bu yıl daha da artacağı öngörülüyor. 2011 yılında abonelik ve kutu modelleri oyuncuları baştan çıkarırken online oyunlar iş modeli ve gelirler açısından etkili değişimler yaşayacak.
Ana oyunlar mobil cihazlara kayıyor
iPad ve akıllı telefonların gelişimiyle birlikte mobil cihazlar oyun keyfinin giriş yaptığı alanlar olmaya başlıyor. Tüm internet kullanıcıları arasında mobil internet kullananların oranının %80'lere varmasıyla ABD, Avrupa ve Rusya'da bu alanda önemli bir büyüme yaşanıyor. Oyunlar sosyal medya kullanımının artmasıyla bu alanda önemli bir büyüme kaydediyor. Mobil uygulamaların oyunların yükselişini yansıtacağı ve oyunların mobil cihazlar aracılığıyla sosyal ağlar arasındaki iletişimi daha da artırmanın bir yolu olarak kullanılacağı tahmin ediliyor.
GamersFirst'ün güvenlik önlemleri sektörde yaygınlaşıyor
Online oyun güvenliği alanında önemli adımların atıldığı 2011 yılında GamersFirst, MMO'lar üzerinden bilgisayar korsanlığına ve kötü niyetli kullanıma karşı etkili önlemler getirdi. Sektörde bu yönde bir tavır değişikliği yaşanırken, firmaların oyunlarını ve oyuncularını saldırılara karşı korumada daha etkin davrandığı gözlendi.
2011 yılında online oyun sektöründe güvenlik anlayışı geliştirilen güvenlik araçları ve yazılımlarla önemli bir değişim yaşayacak. Geride bıraktığımız yılda GamersFirst 300'den fazla özel sunucuyu kapattırırken, bilgisayar korsanlığıyla mücadele için küresel bir ekip kurdu. Tüm online güvenlik risklerinin ortadan kaldırılması pratikte çok zor olsa da, getirilen önlemlerin 2011 yılında oyunseverler için daha güvenli bir oyun ortamı yaratacağı şüphesiz.
Kutular kalkıyor, dijital dağıtım geliyor
2010 yılında birçok perakende zincirinin kötü bir performans göstermesiyle birlikte, dağıtım seçenekleri de çeşitlenmeye başladı. İnternetin en etkili iletişim metodu haline gelmesi ile fiziksel dağıtım yavaş yavaş geçmişte kalıyor. 2011 yılında oyun sektörü dijital dağıtımın geniş çaplı benimsenmesine şahit olacak. Şirketler oyunculara bu yolla daha çabuk ulaşabilecekler. Sosyal ağların kullanımı da dahil olmak üzere pek çok yeni pazarlama metodu ortaya çıkacak.
Önemli olan yayıncının büyüklüğü değil oyunun kalitesi
Yeni yayıncıların ve bağımsız küçük stüdyoların dünyanın her tarafında yer etmeye başlamasıyla oyuncular her zamankinden daha fazla seçeneğe sahip olacaklar. Niş oyunlar popüler hale gelecek. Oynanma rekoru kıran online oyunların sayısı bir düzineyi bulacak. Böylece oyun yayıncılarının daha güçlü oyunlar yaratması 2011 yılında çok daha önemli hale gelecek. Oyunun başarısında yayıncının büyüklüğü gitgide daha az önemli olmaya başlayacak.