10 yılda, nereden nereye?
Bugün neredeyse birlikte yatıp kalktığımız dev, geride bıraktığı 10 yılda bakın nereden nereye geldi
2003 yılının Eylül ayında, Valve ilk defa Steam oyun indirme client'ını başlatmıştı. Aylar süren testler sonucunda firmanın döneminde efsaneleşen oyunu Counter-Strike 1.6'nın indirilmesi için özel olarak geliştirilmiş olan sistem, 2004 yılı içerisinde Half-Life 2 ve Counter-Strike: Source'un indirilmesine de ön ayak olmuştu.
Bugün, yani Steam'in ilk halka açık kullanımının ardından 10 yıl geçtikten sonra, Valve elektronik posta aracılığı ile tüm dünyaya, Steam'in geldiği noktayı rakamlarla açıkladı. Valve'ye göre an itibarı ile Steam kütüphanesinde 3.000'den fazla oyun ve kayıtlı olan 65 milyon kullanıcı hesabı söz konusu. Bahsi geçen rakamlar aynı zamanda bir yıl önceye göre yüzde 30 oranında artış sağlamış durumda.
Ufak bir kıyaslama yapacak olursak; Microsoft'un Xbox Live servisinin 48 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip olduğunu görüyoruz. Valve, Steam ile geçen zaman içerisinde yüzlerce dev oyun üreticisine ulaştığı gibi, aynı zamanda da bağımsız oyun yapımcılarına sunduğu destek ile kendisini her geçen gün büyütmeyi başardı.
Son birkaç yıl içerisinde yapılan en önemli atılımsa, şüphesiz sadece Windows oyunlarıyla sınırlı kalmayıp, Mac ve Linux destekli oyunlara da Steam üzerinden ulaşabilmek oldu. Geçtiğimiz bir yıl içerisinde devreye giren Family Sharing, Steam Trading Card ve Early Access gibi özellikler de oyuncuların beğenisini kazandı.
Şimdi sırada Valve'nin üreteceği ve içerisinde Linux tabanlı SteamOS işletim sistemi bulunacak, salon tipi Steam Box ürünü var. Ürünün 2014 yılı içerisinde satışa sunulması bekleniyor.