Haberler
Lübnan Başbakanı Mikati'den ateşkes sonrası çağrı: Derhal uygulayın

Lübnan Başbakanı'ndan ateşkes sonrası kritik çağrı: Derhal uygulayın

Netanyahu'dan ateşkes sonrası ilk açıklama: Hizbullah anlaşmayı bozarsa onları vururuz

Netanyahu'dan ateşkes sonrası ilk açıklama: Hizbullah anlaşmayı bozarsa onları vururuz

İsrail kabinesi, Lübnan ile ateşkes anlaşmasını onayladı

İsrail kabinesi, Lübnan ile ateşkes anlaşmasını onayladı

BAE'de öldürülen İsrailli hahamın katilleri Türkiye'de yakalandı

BAE'de öldürülen İsrailli hahamın katilleri Türkiye'de yakalandı

Pop Starlar Şimdi Nerede?

Pop Starlar Şimdi Nerede?
Haberler
Güncelleme:
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

Gündemdeki müzik yarışmaları gerçekten endüstriye iyi müzisyenler kazandırıyor mu?

Ekranın son müzik yarışması 'O Ses Türkiye' sona erdi ve gözler Eurovision'a çevrildi. Peki şu sıralar gündemimizde olan müzik yarışmaları gerçekten endüstriye iyi müzisyenler kazandırdı mı? Amatör müzisyenler için müzik yarışmalarına katılmak, hem çevre edinmek, hem de profesyonel müzik kariyerine başlamak adına her zaman önemli bir adım olarak görüldü. Peki ya televizyondaki müzik yarışmaları gerçekten müzik endüstrisine ne kazandırdı? Popstar yarışmalarında acıklı hikayesiyle oyları toplayan Bayhan, Abidin ve Firdevs şimdi nerede? En son 'O Ses Türkiye' yarışmasını kazanan 16 yaşındaki Oğuz Berkay Fidan'ın şampiyonluğu akıllara bu soruları getirdi. Yeni Aktüel dergisinden Sebla Koçan, müzik dünyasında özellikle jürilik yapmış ve yarışmaları içinden takip etmiş önemli isimlere sordu: Müzik yarışmaları müziği kurtarır mı?

HADİSE (Müzisyen)

HALKIN ZEVKİ

Müzik yarışmaları, doğru yarışmalar olduğu sürece bence müzik endüstrisine çok şey katabilir. Her şeyden önce halkın zevkini ölçebiliyoruz bu tür yarışmalarda. Yapımcılar ve prodüktörler, evde yarışmaları izlerken yeni yetenekleri keşfedebiliyorlar. Yarışmacılara kendilerini farklı platformlarda gösterebilmeleri anlamında katılanlara inanılmaz şanslar sunuluyor.

MUSTAFA SANDAL (Müzisyen)

SEBEP EZİLMİŞLİK

Müzik yarışmaları, amatör seslerin kendilerini duyurmaları için çok büyük bir fırsat. 'O Ses Türkiye'ye katılan gerçekten çok iyi sesler vardı. Bu şansı değerlendirip değerlendirmemek kişinin kendisine kalmış. O an finale kalıp başarılı olan kişilerin sonradan unutulmasının sebebi, ezilmiş hissetmeleri. Her yarışmadan bir star çıkacak diye bir kural yok. 'O Ses Türkiye' içinde ikinci olan kendi yarışmacım İbrahim Şevki'yle bir single çalışmamız olacak mesela.

KAAN YÜCEİL (Roxy'nin kurucusu)

CİDDİYET YOK

Televizyondaki yarışmalarda özgün bir müzik türü yok. Oradaki değerlendirmeler Türk müzik piyasasına göre yapılıyor. TV'de ciddi bir yarışma yok. Jürilerin ciddiye alınacak duayen insanlar olduğunu düşünmüyorum. American Idol'da çok ciddi yaklaşılıyor bu işe. Jennifer Lopez gibi üyeler var orada. Ben de beğenerek izliyorum.

SAMSUN DEMİR (DMC Genel Müdürü)

STAR ÇIKMADI

Bu yarışmalar müzik sektörüne 10 yıldır hiçbir şey katmadı. Bu kadar yıldır bu yarışmalardan bir tek starın bile çıkmaması düşündürücü. Bunun nedeni bence televizyonların reyting kaygısı.

MUZAFFER KARATAŞ (remood.me Yazı İşleri Müdürü)

KAN AĞLIYOR

Teknolojik gelişmelerin hala Türk müzik sektörüne entegre olamamasından dolayı, sektör kan ağlamakta. Televizyonlardaki yarışmalar yarışmacılardan daha çok jüri koltuğundaki sanatçılarımızın işine yarıyor.

Sabah : http: //www.sabah.com.tr

Kaynak: Sabah.com.tr / Magazin
title