Böyle İş Olur mu?
'O Ses Türkiye'nin orkestra şefi Tarık Sezer sadece 2,5 ayda tam 60 bin farklı ses dinlemiş!
35 yıllık müzik kariyerinde Ajda Pekkan, Sezen Aksu, MFÖ ve Kenan Doğulu gibi birçok ünlü sanatçı ve grubun orkestra şefliğini yapan Tarık Sezer; şimdi 'O Ses Türkiye'de genç yetenekleri yetiştiriyor. Sezer, geçtiğimiz haftalarda final yapan yarışmanın ardından GÜNAYDIN'ın sorularını yanıtladı.
Bugüne kadar birçok ünlü isimle çalıştınız. Müziğe ilk nasıl başladınız?
1984'te İstanbul Belediye Konservatuvarı'ndan mezun oldum. Neco ve Leman Sam ile çalıştım. Ardından 1995'te Kenan Doğulu ile çalışmaya başladık; halen de devam ediyoruz. Bir sanatçının arkasında en uzun süre çalan grubuz herhalde. İki sezondur da 'O Ses Türkiye' yarışmasında çalışıyoruz.
Kenan Doğulu ile çalışmak nasıl? Kenan'la sahnede o kadar eğleniyoruz ki, o elektrik dinleyiciye de geçiyor. Kenan zaten başlı başına şeytan tüyü olan bir adam. 18 yıldır sürekli beraberiz Kenan'la; hiç star havasında değildir.
Peki Tarkan da sizinle çalışmak istese, kimi tercih edersiniz?
Bugüne kadar hiç ikilemde kalmadım. Ajda Pekkan'la ve MFÖ ile çalışırken "Kusura bakmayın, Kenan çağırırsa giderim" derdim. Kenan, hep birinci önceliğim olmuştur.
'O Ses Türkiye'ye bu yıl 60 bin kişi katılmış. Bu ilgiye ne diyorsunuz?
Biz, elemelerde bu sayıyı 100'e indirdik. Onların içinden bir eleme daha yaptık. Yani 2.5 ayda 60 bin ses dinledim. Mustafa ve Ayda gibi çok iyi sesler çıktı programdan.
TEKNOLOJİ KARGAYI ŞARKICI YAPMAZ
Şarkılarda teknolojinin kullanılması, duyguyu yok eder mi?
Ufak tefek detonelerle oynuyoruz tabii... En iyi sesler bile detone olur. Eskiden böyle durumlarda, "Olmadı abi, baştan" diyorduk. Bu teknolojinin bir nimeti; kullanmazsan olmuyor. Fakat teknolojiyle bir kargayı şarkıcı yapamazsınız. Sahnede kimin sesi var, kimin yok görülüyor.
Sabah : http: //www.sabah.com.tr