Haberler
İsrail ve Hizbullah ateşkese çok yakın: 36 saat içinde ilan edecekler

Savaşın bitmesine saatler kaldı! Ateşkes artık çok yakın

Aliağa'daki Tüpraş Rafinerisi'nde patlama

Aliağa'daki Tüpraş Rafinerisi'nde korkutan patlama

Naci Görür Malatya'daki son depremi işaret ederek uyardı: Endişe verici

Son depremden sonra korkutan açıklama: Sonuncusu 2 bin 500 yıl önceydi

19 ilde daha okullar tatil edildi

19 ilde daha okullar tatil edildi

32. Ankara Film Festivali bu yıl afiş tasarımı Necdet Yılmaz'ın imzasını taşıyor

Haberler
Güncelleme:
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı tarafından T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın katkılarıyla düzenlenecek festivalin Afiş Tasarım Yarışması sona erdi. Jürinin değerlendirmeleri sonucu bu yıl afiş tasarımı Necdet Yılmaz'ın imzasını taşıyor.

32. Ankara Film Festivali 4-12 Kasım tarihleri arasında sinemaseverlerle buluşmaya hazırlanıyor.

Festivalin geleneksel Afiş Tasarım Yarışması'na bu yıl 297 başvuru oldu. Başvurular, sanatçı, çizer, ressam Selçuk Demirel, grafik tasarımcı, araştırmacı, sanatçı Yılmaz Aysan, Ankara Reklamcılar Derneği Asbaşkanı, SVStudios kurucusu Amaç Ukav, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Öğr. Gör. ve iletişim tasarımcısı Ömer Durmaz ile Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı Başkanı İrfan Demirkol tarafından değerlendirildi. Jüri, ulusal ve uluslararası alanda çalışmaları ile dikkat çeken, ödüllü tasarımcı ve illüstratör Necdet Yılmaz'ın tasarımını 32. Ankara Film Festivali'nin afişi olarak belirledi.

Necdet Yılmaz tasarladığı afişe dair, "Deyim olarak konuşma dilinde de kullandığımız 'kedi gibi dört ayak üstüne düşmek' bilim insanlarını uzun süre uğraştıran bir fizik problemi oldu. Nasıl oluyordu da ters bırakılan bir kedi havada dönerek dört ayağı üzerine düşebiliyordu? Çıplak gözün algılayamadığı bu olayın cevabını Fransız bilim insanı Étienne-Jules Marey 1882'te geliştirdiği kronofotografik silah adını verdiği bir aletle verdi. Bu aslında saniyede 12 kare çekebilen bugünkü sinema kamerasının atasıydı. Marley bu icadı ve araştırmasıyla sinematografinin öncülerinden biri olmakla kalmadı sanat dünyasını da etkiledi. 32. Ankara Film Festivali için yaptığım afiş tasarımında Murley'in bu çalışmasından esinlendim. Tabii ki bizimki Fransız değil renkli gözlü, sevimli bir sinefil Ankara kedisiydi. Düştüğü yer de izleyicileri festival boyunca başka dünyalara götüren bir sinema salonu," dedi.

Kaynak: Bültenler / Kültür Sanat
title