Altın Portakal Film Festivali'nde AK Parti Krizi
Altın Portakal Film Festivali'nde, "Kumun Tadı" filminin galası yapıldı. Filmin bir sahnesinde yer alan AK Parti tabelası, eleştiri konusu oldu.
Bu yıl 51'incisi düzenlenen Uluslar arası Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde bugün Ulusal Uzun Metraj Film kategorisinin Yarışma dışı gösterimleriyle başladı. Yarışma filmlerinden 'Kumun Tadı'nın bir sahnesinde AK Parti ilçe binasının tabelasının görünmesi tartışmalara yol açtı. İzleyici 'Ne gerek vardı?' diye sorarken yönetmen Melisa Önel, olayın tam bir tesadüf olduğunu belirterek, "Ne fark eder, orada Ak Parti'nin olması benim Ak Parti sempatizanı olduğumu mu gösteriyor?" diye cevap verdi.
BİR YOL FİLMİ: 'ASFALT ÇİÇEKLERİ'
İlk filminde yönetmen, senarist ve yapımcı olarak çalışan Kamil Koç, 'Asfalt Çiçekleri' isimli filmiyle Portakal'da izleyiciyle buluştu. Gösterimin ardından düzenlenen söyleşiye Koç, "Hayatımın romantik genç dönemi anlatılıyor" diyen senarist ve yönetmen Semir Aslanyürek ve oyuncu Sema Şahingöz'le birlikte katıldı. Aranan, aranılan ve yalnızlık üzerine kurulu bir yol filmi olan 'Asfalt Çiçekleri'nin söyleşinde yönetmen Koç, "Yol insanını değiştirir. Dünyaya gelirken eşref-i mahlukat olarak geliyoruz ama eşşek-i mahlukat olarak da gidebiliriz" diye konuştu.
"KUMUN TADI"
'Ulusal Uzun Metraj' yarışma kategorisinde bugünün tek galası 'Kumun Tadı' filminindi. Dünya prömiyerini 64'üncü Berlin Film Festivali Forum bölümünde yapan ve Yönetmen Melisa Önel'in ilk uzun metrajı 'Kumun Tadı' filminin AKM'de yapılan gösterimini izleyiciler film ekibi ve aralarında Yılmaz Erdoğan'ın da bulunduğu Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması jürisiyle birlikte izledi. Senaryosu Feride Çiçekoğlu'na ait kadrosunda ise Mira Furlan, Timuçin Esen, Ahmet Rıfat Şungar, Mustafa Uzunyılmaz, Sanem Öge, Edanur Tekin, Hakan Karsak, Selen Uçer'in yer aldığı 'Kumun Tadı' filminin gösterimin ardından söyleşiye geçildi. Aralarında 'Ulusal Uzun Metraj' film yarışma kategorisinde yer alan 9 filmin yönetmenin de yer aldığı 15 isim sansüre karşı ortak bildiri okundu.
TABELA TEPKİSİ
Festivalin tartışılmaya başladığı salonda Gündem 'Kumun Tadı' filmine dönünce filmin bir sahnesinde Ak Parti ilçe binası tabelasının gösterilmesine tepki vardı. Yönetmen Melisa Önel filmlerin her şeyin kontrol altında tutulduğu bir ortamda gerçekleşmediğini belirterek, "O bilinmezlik içinde sol kanatta karavan arkada Ak Parti. Karavanı fark etmediniz ama Ak Parti'yi fark etmişsiniz. Hassasiyetinizi anlıyorum ama filme nasıl bir şeyi var bunun?" diye sordu. Tabelanın yer almasını tesadüf olarak açıklayan yönetmen Önel, "Ne fark eder, orada Ak Parti'nin olması benim Ak Parti sempatizanı olduğumu mu gösteriyor?" diyerek tesadüf olduğuna seyirciyi ikna etmeye çalışırken "Niçin yer alması gerekti? Niye tekrar çekilmedi?" gibi sorular peşi sıra geldi. Yönetmen'in bu sorulara cevabı "O plan tek bir sahnede çekildi" şeklinde oldu ve konuyla ilgili bunun dışında söyleyeceği bir şey olmadığını söyledi. Film üzerinden yapılan değerlendirmelerin ardından söyleşide Altın Portakal Film Festivali'nin yaşadığı sansür ve oto sansür tartışmaları da değerlendirildi. Sansüre karşı ortak bildiride imzası olan filmin yapımcısı Yamaç Okur, Reyan Tuvi'nin 'Yeryüzü Aşkın Yüzü Oluncaya Dek' üzerinden yaşanan tartışmaların "Ak Partili değilim ama Antalya'da belediye AK Partili bu belgesel de bu yüzden yasaklandı gibi bir durum olmadı. Süreci yakinen bilen biri olarak bunu söyleyebilirim" dedi.
KISA FİLMLERDE HEYECAN SÜRÜYOR
Festival'in 4'üncü gününde Altın Portakal'ın 'Ulusal Kısa Metraj' yarışma kategorisinde ise film gösterimleri Migros Cinemaximum sinemalarında devam etti. Yarışma filmlerinden 'Irme', 'Dün Bugün Yarın', ve 'Topal Kuzular' seyirciyle buluşurken gösterimlerin ardından film ekiplerinin katılımıyla Zeynep Özbatur Atakan moderatörlüğünde film söyleşileri yapıldı. Doğu Anadolu'nun dağlık bölgelerinde ailesinin geçimini sürdürmek için ölen ağabeyinin eşi ve çocuğu hakkında karar almak zorunda olan Neco'nun hikayesinin anlatıldığı 'Topal Kuzular' filminin yönetmeni Yunus Yıldırım, oyuncu seçiminde yöre insanlarını tercih ettiğini profesyonel biriyle çalışmak istemediğini aktardı. Irme'nin yönetmeni Mert Gökalp ise 17 dakikalık filminin en önemli noktasını "Profesyonellerle olmak isteyen gelsin kimseye para vermeyeceğiz diyerek çekmiş olmasıdır" dedi.