Ahmet Güneştekin Tabloları Son İki Müzayede En Yüksek Primi Yaptı
Ressam Ahmet Güneştekin'in İki Tablosu Türkiye'nin İki Önemli Müzayede Şirketinin Yaptığı Açık Artırmalarda; Açılış Fiyatının Yaklaşık 3 Katına Alıcı Bularak, Sanat Piyasasının "En Çok Prim Yapan" Eserleri Olmayı Başardı.
Güneştekin eserlerinde istikrarlı artışMüzayede sezonunun sonuna yaklaştığımız bir dönemde Beyaz Müzayede ve Antik A.Ş.'nin düzenlediği iki ayrı müzayedenin öne çıkan sanatçısı ressam Ahmet Güneştekin oldu.
Güneştekin'in eserleri her iki müzayede de fiyatı en çok yükselen yapıtlar oldu.Beyaz Müzayede'nin düzenlediği müzayedede Ahmet Güneştekin'in "Sümela Kara Meryem" adlı eseri 25 bin TL'den satışa çıktı. 200x300 cm ebatlarındaki tuval üzeri yağlıboya tablo, alıcılar arasında yaşanan çekişme sonucunda 80 bin TL'ye satıldı. KDV ve müzayede şirketi komisyonuyla alıcısına 100 bin TL'ye mal oldu. "Zümrüd-ü Anka"ya 115 bin TLÖte yandan Güneştekin'in eserleri Antik A.Ş.'nin müzayedesinde de öne çıktı. Antik A.Ş.'nin düzenlediği ve Olgaç Artam tarafından yönetilen müzayede de Ahmet Güneştekin'in açık artırmaya sunulan tablosu en çok prim yapan eser oldu.
Güneştekin'in "Zümrüd-ü Anka" (tuval üzerine karışık teknik) isimli eseri için alıcılar kıyasıya mücadele etti. Açık artırmaya 35 bin TL'den çıkan karışık eser, 90 bin TL'ye alıcı buldu. Söz konusu yapıt KDV ve müzayede şirketi komisyonuyla alıcısına 115 bin TL'ye mal oldu. Böylece yapılan son müzayedelerin ardından Ahmet Güneştekin tabloları, açılış fiyatının yaklaşık 3 katı fiyatına satılarak "en çok prim yapan" eserler olmayı başardı.
Sanat tarihçisi Prof.Dr. Kaya Özsezgin yaptığı değerlendirmede, Ahmet Güneştekin'e ait tablolarının yüksek fiyatlarla alıcı bulmasında, sanatçının son yıllarda düzenlediği sergilerin yarattığı ilgi kadar, Anadolu'nun yerel kültüründen esinlenerek oluşturduğu resimlerin yaygın etkiler dışında özgün bir sanatçı kimliği geliştirmeye yönelik çabasının da önemli bir payı bulunduğunu belirtti. Özsezgin bu resimlerin, kullanım mekânlarını dekore etmekte dayandığı üslup karakteri nedeniyle uygun bir örtüşüm yaratmakta, gerek ince işçiliği gerekse yoğun renkçi tutumu alıcının taleplerini olumlu yönde etkilediğini söyledi.
Özellikle koleksiyoncular, olumlu bir çıkışı temsil eden Güneştekin'in yapıtlarına yönelik yatırımların, ilerde daha da değerleneceğine ilişkin bir kanı taşımakta olduğunun altını çizen Özsezgin şunları ekledi: "Bütün bu nedenler, ayrıca sıradan "kitsch" ürünlerin yaygınlaştığı bir ortamda özgün çalışmalara duyulan özlem, Ahmet Güneştekin'in çoğunluğu büyük boyutlu tablolardan oluşan yapıtlarına ilgiyi olumlu yönde etkiliyor."