Haberler
İsrail ve Hizbullah ateşkese çok yakın: 36 saat içinde ilan edecekler

Savaşın bitmesine saatler kaldı! Ateşkes artık çok yakın

Kreş tartışmasında CHP'li Başarır ağzını fena bozdu: Tweet bu kadar, geri zekalı

CHP'li Başarır ağzını fena bozdu! Varank'ın yanıtı ise daha bomba

Naci Görür'den Malatya'daki depremden sonra korkutan açıklama: Sonuncusu 2 bin 500 yıl önceydi

Malatya'daki depremden sonra korkutan açıklama: Sonuncusu 2 bin 500 yıl önceydi

İşte kokoreçcide ölen gencin son videosu: Ölürsem bunu paylaşın

İşte kokoreçcide ölen gencin son videosu: Ölürsem bunu paylaşın

"Zamanın Gölgesi Altında"

Haberler
Haberler
Twitter'da Paylaş Facebook'da Paylaş WhatsApp'da Paylaş

"Uzun zamandır çalıştığım resimlerde yer alan temalar figür ve onun bulunduğu mekan ile olan ilişkisi üzerinedir.''

Saim Erken'in "Zamanın Gölgesi Altında" adlı kişisel sergisi 16 Kasım – 11 Aralık 2011 tarihleri arasında, Nişantaşı'ndaki tarihi Damat Tween ADV Mağazası'nın 6. ve 7. katlarında yer alan Artgalerim Nişantaşı Sanat Galerisi'nde sanatseverlerle buluşuyor.

"Uzun zamandır çalıştığım resimlerde yer alan temalar figür ve onun bulunduğu mekan ile olan ilişkisi üzerinedir. Bu çalışmalarda figür panoramik bir düzlemde yer almakta ve kalabalık içinde bulunmaktadır. Panoramik görüntülerde figürler yan yana desteklenerek resimlerde hareketlilik oluşturulmaktadır. Vurgulanmak istenen konu resmin yüzeyine yayılmaktadır. Figürlere çoğu zaman gölgeler eşlik etmekte, bu da resimlerin zaman olgusunu güçlendirmektedir. Figürlerin durağan halleri kalabalık ortamda, kentin tam ortasında her an bir şey olacakmış hissi yaratmakta, resmin dinamik yapısına katkı sağlamaktadır. Gerçeklikle ilgili değer fotoğraf makinesinden gözlemleniyormuş hissi uyandırmaktadır. Hiç bir figürün diğerini etkilemediği resimler, bir "an" olgusunu yaratır. Resimlerde yaşamın çelişkilerini durağanlaştırılarak, oluşturulan bir kompozisyon anlayışı hakimdir. Fırça değerlerinin, boya yoğunluğunun zenginleştirilmesi, renkli grilerle oluşturulan soyut derinlik anlayışı yaşamda yalnızlık duygusunu güçlendirmektedir. Renkler, resme hareket ve canlılık getirmesi için resmin yüzeyine yayılmaktadır. Arka yüzeylerde sert ve keskin geometrik formlar kent olgusunu sağlamaktadır. Ortak yaşam alanlarından seçtiğim mekanları, içine karıştığım karmaşayı durdurup kişiselleştirme düşüncesi ile çalışmaktayım."

Kaynak: Bültenler / Güncel
title