Üsküdar Üniversitesi'nde "Postkolonyalizm" Konferansı
Üsküdar Üniversitesi’nin düzenlediği Postkolonyalizm Konferansı’na katılan, Üsküdar Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Merve Kavakçı İslam, “Ben postkolonyal teoriyle, TBMM’ye başörtüsüyle giren ilk milletvekili sıfatını kazanmamdan sonra tanıştım” dedi.
Üsküdar Üniversitesi'nin düzenlediği Postkolonyalizm Konferansı'na katılan, Üsküdar Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Merve Kavakçı İslam, "Ben postkolonyal teoriyle, TBMM'ye başörtüsüyle giren ilk milletvekili sıfatını kazanmamdan sonra tanıştım" dedi.
Üsküdar Üniversitesi Postkolonyal Çalışmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (PAMER) ve TİKA işbirliği ile ilgili "Kendime bile yabancıydım" konulu Uluslararası Postkolonyalizm Konferansı düzenledi. Üsküdar Üniversitesi'nin ev sahipliği yaptığı konferans, Üsküdar Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi, PAMER Müdürü Dr. Merve Kavakçı İslam'ın müdürlüğünü yaptığı Üsküdar Üniversitesi Postkolonyal Çalışmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (PAMER) ile Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA)tarafından düzenlendi. Konferansa, AK Parti Milletvekili Adayları Ravza Kavakçı ve Ayşe Kartal'da katıldı.
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan konferansın ardından yaptığı konuşmasında, "Postkolonyal çalışmalar Üsküdar Üniversitesi'nin Postkolonyal Araştırma uygulama Merkezi'nin bir aktivitesi iki günlük bir çalışma. Konusu, kendime bile yabancıydım. Postkolonyal çalışmalarda, fikirler üretilecek, kitap haline gelecek ve bunun sonucunda sömürgeciliğin kötü sonuçları ortaya çıkacak. Buna karşı seçenekler sunacağız" dedi.
Merve Kavakçı İslam ise, "Postkolonyal Çalışmalar Araştırma ve Uygulama Merkezimiz, Üsküdar Üniversitesi bünyesinde kurulmuş Türkiye'deki ilk ve tek postkolonyalizm çalışma merkezidir. Şu anda ikinci uluslararası konferansımızı gerçekleştiriyoruz. Türkiye'nin postkolonyalizmle tanışması oldukça geç oldu" ifadesini kullandı.
Geçmişte mecliste yaşadığı başörtüsü mağduriyetine de değinen İslam, "Ben postkolonyel teoriyle, TBMM'ye başörtüsüyle giren ilk milletvekili sıfatını kazanmamdan sonra tanıştım. Postkolonyalizmi, Türkiye'deki başörtü yasağının sosyal ve siyasal sonuçlarını okuyarak yazdım doktora tezimi. Postkolonyalizm bize Türkiye'de neden başörtülü kadınlar marjinalize edildi o yıllar boyunca, bunu da izah ediyor" şeklinde konuştu. - İSTANBUL