Tarihi Binanın Şantiyesinde Resim Sergisi
Tarihi binanın şantiyesinde resim sergisinden detaylar- Sanat tarihçi Dr. Sedat Bornovalı ile röportaj- Sergi salonundan detaylar- Galeri Diani'nin sahibi Telga Mendi Südor ile röportaj- Tabloların sergiye vapur ve metro ile getirilişinin kısa filmi- Şantiye alanında düzenlenen sergiden detaylar Tarihi binanın şantiyesinde resim sergisi- Beyoğlu'nda İtalyan İşçi Yardımlaşma Cemiyeti'nin tarihi binası Casa Garibaldi'nin şantiye alanının ev sahipliğini yaptığı "Giovanni Paolo Pannini'nin İzinde" sergisi, Türkiye'de şantiye alanında düzenlenen ilk sanat performansı özelliği taşıyor- Sergide, Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun bilinmeyen ve restorasyondan çıkan 2 tablosunun yanı sıra aralarında Gülseren ve Teoman Südor, Eren Eyüboğlu, Giancarlo Caneva ve Hale Sontaş'ın da eserleri bulunuyor- Casa Garibaldi'nin restorasyon çalışmalarını yürüten Bornovalı: - "Mevcut, çağdaş, özenli, normal şartlarda bir sanat galerisi veya kültür merkezi kriterlerinin tersini uygulamaya karar verdik.
GÖRÜNTÜ DÖKÜMÜ - Tarihi binanın şantiyesinde resim sergisinden detaylar- Sanat tarihçi Dr. Sedat Bornovalı ile röportaj- Sergi salonundan detaylar- Galeri Diani'nin sahibi Telga Mendi Südor ile röportaj- Tabloların sergiye vapur ve metro ile getirilişinin kısa filmi- Şantiye alanında düzenlenen sergiden detaylar Tarihi binanın şantiyesinde resim sergisi- Beyoğlu'nda İtalyan İşçi Yardımlaşma Cemiyeti'nin tarihi binası Casa Garibaldi'nin şantiye alanının ev sahipliğini yaptığı "Giovanni Paolo Pannini'nin İzinde" sergisi, Türkiye'de şantiye alanında düzenlenen ilk sanat performansı özelliği taşıyor- Sergide, Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun bilinmeyen ve restorasyondan çıkan 2 tablosunun yanı sıra aralarında Gülseren ve Teoman Südor, Eren Eyüboğlu, Giancarlo Caneva ve Hale Sontaş'ın da eserleri bulunuyor- Casa Garibaldi'nin restorasyon çalışmalarını yürüten Bornovalı: - "Mevcut, çağdaş, özenli, normal şartlarda bir sanat galerisi veya kültür merkezi kriterlerinin tersini uygulamaya karar verdik. Sanat eserimizin içine aynı üslupla sanat eserleri yerleştirdik" ANDAÇ HONGUR - Restorasyonu devam eden Beyoğlu'ndaki İtalyan İşçi Yardımlaşma Cemiyeti'nin tarihi binası Casa Garibaldi'nin şantiye alanının ev sahipliğini yaptığı "Giovanni Paolo Pannini'nin İzinde" sergisi, Türkiye'de şantiye alanında düzenlenen ilk sanat performansı özelliği taşıyor.İzleyiciye kapalı, manifesto niteliğinde bir sanat etkinliği olan "Giovanni Paolo Pannini'nin İzinde" sergisinde 12 ressamın 90 eseri, 17. yüzyılda mekan resimleri yapan İtalyan ressam Giovanni Paolo Pannini'nin sergileme tekniğiyle sunuluyor.Casa Garibaldi'nin restorasyon çalışmalarını yürüten sanat tarihçi Dr. Sedat Bornovalı, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, 1863'te İstanbul'da kurulan İtalyan İşçi Yardımlaşma Cemiyeti'nin 20 yıl süren arayışının ardından aldığı bir arsada yapımına 1884'te başlanan Casa Garibaldi'nin 1885'te tamamlandığını anlattı.Binanın, kapsamlı bir restorasyonla Ocak 1910'da bugünkü haline getirildiğini dile getiren Bornovalı, 100 küsur yıldır el değmeden duran binanın, İtalya Devleti ile Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB) yaptığı protokol sonucunda İstanbul'un kent hayatına kazandırılmasına karar verildiğini ve 3 yıldır restorasyonunun devam ettiğini söyledi.Bornovalı, binada ilk aşamada "İtalya" ve "Türkiye" unsurlarını bağdaştırmanın ötesine gidecek kullanımları düşünmediklerini ifade ederek, şu bilgileri verdi: "Türkiye de İtalya da sanatı kültürü o kadar zengin iki ülke ki, üçüncül arayışlara hemen ihtiyaç olmayacağı kanaatindeyiz. Üzerinde çalıştığımız konulardan biri Giovanni Paolo Pannini idi. 'Onun yaptığı gibi yapalım. Nasılsa kimse gelip gitmeyecek, o yüzden çağdaş tekniklere de ihtiyaç yok, bari istif yapalım. Mümkün olduğu kadar İtalya ve Türkiye'yi bir araya getirmiş ya İtalya'da okumuş ya kendisi İtalyan ya da Türkiye'ye damgasını vurmuş sanatçıları bir araya getirmenin bir fırsatı olsun İstanbul'daki İtalyan binası' diye düşündük. Açıkçası bütün mevcut, çağdaş, özenli, normal şartlarda bir sanat galerisi veya kültür merkezi kriterlerinin tersini uygulamaya karar verdik. Pannini bize orada ilham oldu. Roma'nın en şanlı dönemleri arasındaki seçilmiş tablolardır onun tablolarının içerisindeki eserler. Biz de aynı şekilde kendi sanat eserimizin içine aynı üslupla sanat eserleri yerleştirdik."- "2 eser bina gibi tekrar onarılacak"Etkinliğin küratörlüğünü yapan Galeri Diani'nin sahibi Telga Mendi Südor, restorasyonu devam eden Casa Garibaldi'de düzenlenen "Giovanni Paolo Pannini'nin İzinde" sergisinde, 17. yüzyılın sonu 18. yüzyılın başında yaşayan, açılan sergilerin resimlerini yapan İtalyan ressam Giovanni Paolo Pannini'nin sergileme tekniklerini örnek aldıklarını ifade etti.Südor, Türkiye'nin önde gelen sanatçılarını ve İtalya'dan iki sanatçının eserlerini bir araya getirdiklerini dile getirerek, tablolara ilişkin şunları paylaştı: "Restorasyondan yeni çıkmış, hiç görülmemiş iki Bedri Rahmi Eyüpoğlu tablosunu da getirdik. Gülseren ve Teoman Südor, Giancarlo Caneva, Yusuf Katipoğlu, Ursula Katipoğlu, Aydın Ayan, Francesyo Borzani, Feyza Alaysa, Hale Sontaş, Eren Eyüboğlu ve Kaan Kayımoğlu'nun 90 eseri sergileniyor."Gülseren ve Teoman Südor ile Giancarlo Caneva'nın 30 yıldır hem İtalya'da hem Türkiye'de sergi açtığını hatırlatan Südor, "Türkiye ve İtalya arasında köprü olmuş insanların eserleri var. Gülseren ve Teoman Südor'un sergimizdeki 2 resmi Casa Garibaldi'ye, vapurla Tünel'den taşınarak 3 ay önce getirildi. Binanın unutulmuşluğuyla birlikte restorasyon esnasında şantiyenin içinde eskimeye bırakıldı. Tozlu bir şekilde sergileniyorlar. Bu eserler de sanatçılar tarafından Casa Garibaldi gibi tekrar onarılacak" diye konuştu. Telga Mendi Südor, bugün ve yarın düzenlenen serginin ziyaretçiye açık olmadığını belirterek, "Burası bir şantiye alanı. Sergi biraz da binanın kültürel etkinliklerde unutulmuşluğuna dikkati çekmek için yapıldı. Türkiye'de şantiye alanında düzenlenen ilk sergi özelliğini taşıyor" dedi.