Dünden Bugüne Türk Müziğinin Değişimi
Dr. Togay Şenalp'in "1950'lerden Bugüne Türk Müziğinin Değişimi ve Geleceğe Aktarılması" konulu konferansıyla gerçekleştirdi.
Turgutreis Belediyesi Şevket Sabancı Kültür ve Sanat uzman konuklardan oluşan konferanslar serisinin ikincisini Müzikolog Dr. Togay Şenalp'in "1950'lerden Bugüne Türk Müziğinin Değişimi ve Geleceğe Aktarılması" konulu konferansıyla gerçekleştirdi.
Müzikolog Dr. Togay Şenalp Galatasaray Üniversitesi İletişim Lisansı ve Televizyon Gazeteciliği Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra ve aynı kurumda 4 yıl akademisyenlik görevinde bulunmuştur. İTÜ Müzikoloji Bölümünde 1950'lerden "Bugüne Türk Makam Müziğinin Değişimi Sözlü Tarih Çalışması" adlı doktora tezini tamamlamayan Şenalp Geleneksel Müziğimizle Batı Müziğinin buluşması alanında uzmanlaşmıştır.
Şenalp konferansında " Müzik anlamında en büyük değişimin makamsal müzikte oldu. Türkiye Batılaşırken bile kendi müziğinde bir değişim yaşamış kendi makamsal müziğini dahi batı müziğine göre öğrenmeye ve öğretmeye başlamıştır. Makamsal müziğin batı müziğinden farklı bir yapısı ve dili vardır. Balkanlardan Ortodoks Hristiyan bölgesinden başlayıp Çin'e kadar dayanan ülkelerin müziği makamsal müziktir." Dedi.
2008-2010 yılları arasında 50 den fazla, yaş ortalaması 50-60 civarında olan kişilerle yaptığı röportajlarda, makam dilini bilen insanların gittikçe azaldığını tespit etmiştir.
Doğu Batı müziği arasında en iyi iletişim kuran Münir Nurettin Selçuk hakkında yaptığı röportajlardan örnekler verdi. Şenalp, son 100-150 sene içinde nasıl bir değişim yaşandığını dokuz ana başlıktan oluşturan ( Fasıl-Repertuar, Meşk, Çalgılar ve Ses, Usul, Makam, Taksim-Gazel, Aktarım Zincirinde Önceki Halka, Üslup ve Refakat) Şenalp bu konu başlıklarını katılımcılara detaylı bir şekilde anlattı.
Katılımcıların sorularını cevaplayan Şenalp, Turgutreis Belediyesi Yazı İşleri müdürü Pembegül Yıldız'ın teşekkür plaketi vermesinin ardından konferansını bitirdi.