Bilinci Uyandırıcı Mesajlarla Altın Gözün Uyanışı
Türkiye'ye taşıyarak Nefes Koçluğu mesleğini yaratan ve onbinlerce insanın yaşamına dokunan Nevşah Fidan Karamehmet, Türkiye'de bir ilke daha imza attı.
Nevşah, 12 Aralık günü Mustafa Kemal Kültür Merkezi'nde 700 kişinin katılımıyla gerçekleşen performansta, geçmişi kadim Mısır uygurlağına kadar dayanan ve Spiritüel Uyanış'ı tetikleyen bir uyanış için start verdi.
Seminer, konferans ve eğitimleri çok beğenilen ve yüzbinlerce kişi tarafından takip edilen, new age kişisel gelişim programlarının ve şirket toplantılarının aranan ismi Nevşah Fidan Karamehmet, Türkiye'de bir ilke daha imza attı.
Yüzyılın öğretisi olarak nitelendirdiği "Altın Kitabın Sırları" kapsamında 12 Aralık günü tarihinde Mustafa Kemal Kültür Merkezi'nde gerçekleşen Altın Gözün Uyanışı performansında Nevşah, hakiki bakış açısına sahip olmak isteyenleri bir araya getirdi.
Nevşah, spiritüel yolculuğu tetikleyen buhur suyu, izleyicileri kendine yönelişi için hazırlanmış mistik müzikler ve ses tonuyla katılımcıları iç dünyasına doğru derin bir yolculuğa çıkarmak için çalıştı. İzleyicilerin önüne bu organizasyon için özel olarak dizayn edilmiş bir kostümle çıkan Nevşah, kökü antik Mısır'a kadar dayanan ve yüzyıllardır kullanılan ezoterik öğretilerle insanlığın uyanışını tetikleyen mesajlar verdi.
Performans esnasında izleyicilerin görünen algılarında değil görünmeyen algılarında ve bilinçlerinde bir uyanışın tetiklenmesi ve başlaması için birçok özel metod kullanan Nevşah Fidan Karamehmet, sahne konuşmasının çoğunu "yüzü havada asılı" hissi veren özel ışık teknikleri eşliğinde gerçekleştirdi. Verilen mesajların bilinç seviyesinin en alt katmanına nüfus edebilmesi için ışıkları güçlü bir GONG sesiyle kapatan Nevşah, sessizlik ve karanlık içerisinde bırakılan bilinçlerin ''karanlıkta kalmış duyguların yüzeye çıkması'' deneyimine adım atmaya başlaması için çalıştı.
Boş koltuğun gücü…
Performansın ana mesajını ise salonun başında ve sonunda dikkat çeken Boş Koltuk ile sembolize eden Nevşah, bu tekniğin bilinçaltındaki boşluğu, anlamsızlığı, yalnızlığı, iç dünyasında yaşadığı sorunları yüzeye çıkartmak için yüzyıllardır kullanıldığını söyledi. Nevşah, "Bizler dünyaya geliyoruz, boş bir koltuk doluyor ve sonra gidiyoruz, arkamızda boş bir koltuğu bırakarak. Geriye sadece o koltuğa otururken söylediklerimiz, insanlık üzerinde yarattığımız etki kalıyor. Benim yaratmak istediğim etki "insanları kendine getirmek ve kendileri ile yüzleştirmekti" ve bu oldu. Benim açımdan performans amacına ulaştı. Bilinçaltındaki hayal kırıklıkları, çelişkiler, boşluk, anlamsızlık hisleriyle yüzleşenler de oldu, özündeki huzur, derinlik ve hakikatle yüzleşenler de. Gösteri boyunca koruduğum Boş Alan, herkesin sadece kendini görmesini sağladı. Boş koltukta bunu sembolize ediyordu. Ben yoktum o gösteride. Sadece izleyicinin kendisi vardı. Bunu sağladık biz orada. İzleyenler direk ve sadece kendilerini gördüler orada.Bu performans beğenilme, anlaşılma, sevilme, kendini gösterme ve ispatlama arzusu taşıyan bir egoyla değil, söyleyeceklerini ne pahasına olursa olsun, sadece istediği etkiyi yaratmak ve insanları kendileri ile yüzleştirmek amacını taşıyan bir özle gerçekleşti. O nedenle amacım asla beğenilmek, sevilmek veya alkışlanmak değildi. Boş koltuklarla başladım, boş koltukla bitirdim. Çünkü Nevşah'ın, beğeni, alkış alması değildi amaç. Amaç seyircinin kendisini görmesi ve kendisini alkışlamasıydı. Alkışlamak isteyenler Nevşah'ı değil kendilerini alkışladılar."
Yaşama dair her şey Altın Gözün Uyanışı'nda açığa kavuşmaya başladı…
Öte yandan performansla izleyiciler; dünyanın, yaşamın, insanın ne olduğuna dair müthiş bir uyanış yaşarken kendisiyle hem de tüm insanlıkla derin bir bağ kurma seviyesine ulaşmak için içsel bir yolcuk yaşadılar. Katılımcılar, eğlenceli olduğu kadar derin bir tecrübe kaynağı olan Altın Gözün Uyanışı'nın yaşamlarındaki çarpıcı bir geçişe tanıklık ettiğini söyledi. Performanstan sonra kendi iç benliklerine dönme yolunda evrildiklerini söyleyen katılımcılar, bu evrilişi Nevşah Fidan Karamehmet'in kullandığı hakiki kelimeleri öz benliğe yönlendirici gücüne ve beş duyuyu stimüle edici tekniğine bağladı.
Ayrıca Nevşah, uyanmayı bekleyenler için Altın Gözün Uyanışı performansının ikinci ve üçüncü ayağını İstanbul'da gerçekleştirdikten sonra hakikati arayanları bir araya getirmek için bu sefer New York ve Londra'da da sahne almayı hedefliyor.