Ingame Group, Yerli Dijital Oyunlarla Dünyaya Açılıyor
Ingame Group, eğlence üretmek için faaliyetlerine başladı Ingame Group Kurucu Ortağı Büyükoğlu: "Hedefimiz 3 yılda 100 milyon oyuncuya dokunarak 100 milyon dolar gelir elde etmek"
Ingame Group, milyonlarca oyuncuya eğlence üretmek için faaliyetlerine başladı. Türkiye'den dünyaya açılacak oyunlar geliştirmek vizyonuyla yola çıkan şirketin yatırımları, oyunlar ve hedefler bugün yapılan bir basın toplantısıyla paylaşıldı.
Ingame Group açıklamasına göre, 2012 yılında oyun, iletişim ve finans sektörlerinde deneyim sahibi olan yatırımcılar, Tuncay Büyükoğlu, Özgür Soner, Burak Gözalan ve Genco Alp tarafından ilk adımları atılan Ingame Group, 2014 yılından itibaren yeni yatırımcıların da desteğini alarak kuruluş sürecini tamamladı. Yatırımcılar arasında bulunan Paul Doany, Orkun Tekin, Orkun Samioğlu, Zafer Öztürk, Kerim Eren, Cem Bülent Erdoğan gibi isimler Ingame Group'a destek verdi.
Büyüyen dijital oyun endüstrisine yatırımlar ve inovasyonla katkıda bulunmayı hedefleyen şirket, milyonlarca oyuncuya eğlence üretmek için faaliyetlerine başladı. Sadece Türkiye'de değil, farklı coğrafyalarda da büyümeyi hedefleyen Ingame Group'un bünyesinde çeşitli oyun stüdyoları ve bir oyun yayın firması yer alıyor.
Basın toplantısında konuşan Ingame Group kurucu ortaklarından Tuncay Büyükoğlu, milyonlarca oyuncu için eğlence üreten fabrikalar kurmak vizyonuyla yola çıktıklarını belirtti.
Hedeflerinin 3 yılda 100 milyon oyuncuya dokunmak ve 100 milyon dolar gelir elde etmek olduğunu ifade eden Büyükoğlu, şunları kaydetti:
"İki yıl içinde 2 milyon dolara yakın yatırım yaptık, önümüzdeki 3 yıl içinde 10 milyon dolar yatırım yapmış olmayı planlıyoruz. Newzoo tarafından açıklanan 2013 Küresel Oyun Pazarı Raporu'na göre 2013 yılında 1 milyar 231 milyon oyuncusu olan dünya oyun pazarı, müzik ve sinema sektörlerinin toplamını geçerek 90 milyar dolar seviyesine çıktı. 2014 yılının ilk 6 ayında, dünya oyun sektöründe birleşme ve satın almalar 5 milyar doları geçti. Oyun pazarı 2015'te 100 milyar dolar ciroyu zorlayacak.
Türkiye oyun pazarının toplam 400 milyon dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye pazarı yüzde 10'luk bir hızla büyüyor. 25 milyon oyuncu sayısına ulaşmış bir ülke olarak daha hızlı büyümemiz gerekiyor. İstediğimiz seviyelere yerli içeriğin çoğalmasıyla gelebileceğiz. İşte biz de Ingame Group olarak yerli içeriklerle sektöre dinamizm ve derinlik kazandırmayı hedefliyoruz. Şu an odağımızda casual, online oynanan oyunlar ve mobil oyunlar var. Zamanla konsol oyunlar dahil tüm platformlarda oyunlar üretiyor ve yayınlıyor olacağız."
Ingame Group, yatırımlarının önemli bir bölümünü oyun geliştirmeye ayırarak, kaliteli yerli oyun içeriği konusunda da önemli bir boşluğu doldurmaya hazırlanıyor. Şirket, Türkiye'nin turistik farklı noktalarında içeriği ve tasarımıyla dikkat çeken MMO oyunu (çok oyunculu çevrimiçi oyun) "Zula" başta olmak üzere, oyun severlere tutkuyla oynayacakları yeni oyunlar sunacak.
Türk kültüründen ilham alan içeriklerle dünya oyun pazarlarına entegre olmayı hedefleyen Ingame Group'un yurtdışı projeksiyonunda, öncelikli olarak Türk dizilerinin yoğun olarak izlendiği ülkelerde faaliyet göstermek yer alıyor.
Ingame Group Şirketleri
Ingame Group çatısı altında Madbyte Games (Oyun Stüdyosu), Elite Games (Oyun Stüdyosu), IZE Gaming (Oyun Stüdyosu) ve Lokum Games (Yayıncı Kuruluş) şirketleri faaliyet gösteriyor.
Ingame Group, üretim tarafında da Türkiye'deki oyun geliştiricileri ve genç yetenekleri destekliyor. Ingame Group kurucuları, "Bir yandan mevcut yetenekli gençlere iş imkanı sağlarken bir yandan gençlerin yeteneklerini geliştirebilecekleri staj programları düzenleyerek onlara koçluk yapıyoruz. Oyun geliştiricilere, iyi projelere destek vermeyi ve oyunlarını dünyaya açma konusunda yardımcı olmayı hedefliyoruz" görüşünde birleşiyor. - İstanbul